والدين كي نافرماني انواع واقسام اور اسباب وعلاج

 

والدين كي نافرماني

انواع واقسام اور اسباب وعلاج

مقدمہ

الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على سيد المرسلين، نبينا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين، ومن تبعهم بإحسان إلى يوم الدين أما بعد.

حضرات! اس كائنات كا حقيقي خالق الله سبحانه وتعالى هے۔ جس نے هر چيز كو أيك دوسرے كے ساتھ جوڑ كر تانے بانے  سےبنے سوئيٹر كي طرح وجود ميں لايا۔ تانے بانے كي يه جگل بندي جهاں كمزور هوگي۔ سوئيٹر وهيں سے كمزور هونا شروع هوگا۔   اور اس كا فوري تدارك نه كيا گيا۔ تو  يهي كمزوري پورے سوئيٹر كو ادھيڑ كر ركھ دے گي۔  وسائل وأسباب سے مربوط اس كائنات كا يهي قانون هے۔ انسان بھي أيك طرف سے تانا تو دوسري طرف سے بانا هے۔  هزاروں مخلوقات كے مابين الجھے سلجھے انساني تانے بانوں كو تو رب نے خوب پرويا هے۔ اس سے قطع نظر بھي عجائب كا خزانه هے۔ باهم جنس انسان كا انسان كے ساتھ نظم ونسق ربط وضبط اور  جڑاؤ كو ديكھيں۔ هر انساني زندگي كا يهي تانا بانا سماج اور معاشره  كا لكھا جوكھا متعين كرتے هيں۔ معاشره سے علاقه، علاقه سے ملك اور ملك سے پوري عالمي برادري كي بهبودي، يا انتشار وبكھراؤ  اسي ربط ضبط اور تانے بانے كي جگل بندي پر منحصر هے۔

گزشته أقساط ميں هم نے اسي تانے بانے كي أيك كڑي والدين كے حقوق سے متعلق بات كي تھي۔    آج هم سكے كے دوسرے پهلو  پر بات كرنے جا رهے هيں۔ كيا هو اگر كوئي انسان اس شاخ كو كمزور كر رها هو، جس پر وه خود بيٹھا هے۔ كيا هو اگر وه اس چھت كو گرا رها هو، جس كے نيچے وه خود كھڑا هے۔  الله سبحانه نے اولاد كو دنيا ميں لانے كے لئے والدين كو  سيڑھي بنايا هے۔   جس سيڑھي سے اتر رها هو، كيا كوئي ايسا هوگا  جو اسي سيڑھي كو توڑ ڈالے۔  ساري مخلوقات اس سيڑھي كي قدردان هے۔ سوائے بعض نادان انسان كے۔  يه هيں تو تھوڑے اور حاشيے كے۔ مگر جيسا كه آپ كو معلوم هے۔ سوئيٹر كا كسي جگه سے محض أيك دھاگه كا ٹوٹنا هي پورے سوئيٹر كے ادھڑ جانے كے لئے كافي هوتا هے۔  لهذا سماج كو بگاڑ  كي كھائي سے بچانےكے لئے  اس كا تدارك ضروري هے۔

حضرت أبو ھريره رضي الله عنه سے مروي هے: " إِنَّ اللَّه تَعَالى خَلَقَ الخَلْقَ حَتَّى إِذَا فَرَغَ مِنْهُمْ قَامَتِ الرَّحِمُ، فَقَالَتْ: هَذَا مقَامُ الْعَائِذِ بِكَ مِنَ الْقَطِيعَةِ، قَالَ: نَعَمْ، أَمَا تَرْضَيْنَ أَنْ أَصِلَ مَنْ وَصَلَكِ، وَأَقْطَعَ مَنْ قَطَعَكِ؟ قَالَتْ: بَلَى، قال: فذَلِكَ لَكِ" كه رسول الله ﷺ نے فرمايا كه:  جب الله سبحانه كائنات كو پيدا كر چكا۔ تو رحم اٹھ كھڑي هوئي اور كها: رشتوں كو توڑنے سےپناه مانگنے والوں كا يه مقام هے ؟!  حق تعالى نے فرمايا: هاں! كيا تم اس بات سے راضي نهيں هوكه جو تمهيں جوڑے گا۔ ميں اسے جوڑوں گا۔  تو اس نے كها: كيوں نهيں؟  تو رب تعالى نے فرمايا: تو پھر يه تيرے لئے هے۔  پھر رسول الله ﷺ نے فرمايا: اگر تم چاهو تو آيت كريمه پڑھو: ﴿فَهَلْ عَسَيْتُمْ إِن تَوَلَّيْتُمْ أَن تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ وَتُقَطِّعُوا أَرْحَامَكُمْ * أُولَـٰئِكَ الَّذِينَ لَعَنَهُمُ اللَّـهُ فَأَصَمَّهُمْ وَأَعْمَىٰ أَبْصَارَهُمْ﴾ (سورة محمد: 22، 23)  ترجمه معاني: اور تم سے یہ بھی بعید نہیں کہ اگر تم کو حکومت مل جائے تو تم زمین میں فساد برپا کر دو اور رشتے ناتے توڑ ڈالو۔ یہ وہی لوگ ہیں جن پر اللہ کی پھٹکار ہے اور جن کی سماعت اور آنکھوں کی روشنی چھین لی ہے۔ صحيح بخاري (4552) ومسلم (2554).

مذكوره آيت شريفه اور حديث مبارك سے ربط ضبط اور رشتوں كو نبھانے كي اهميت بخوبي واضح هو جاتي هے۔ اور جو اس نظم ونسق كو كمزور كرے اس كي وعيد بھي سمجھ ميں آتي هے۔ حتى كه اسے كبيره گناهوں ميں بھي سب سے بڑے كبائر ميں شمار كيا گيا هے۔  اس كي مزيد وضاحت أيك اور حديث ميں آئي هے۔ حضرت أبو بكره رضي الله عنه سے روايت هے كه رسول الله ﷺ نے فرمايا:

"أَلَا أُنَبِّئُكُمْ بِأَكْبَرِ الْكَبَائِرِ ثَلَاثًا ؟ قُلْنَا بَلَى يَا رَسُولَ اللَّهِ ، قَالَ الْإِشْرَاكُ بِاَللَّهِ ، وَعُقُوقُ الْوَالِدَيْنِ ، وَكَانَ مُتَّكِئًا فَجَلَسَ فَقَالَ أَلَا وَقَوْلُ الزُّورِ وَشَهَادَةُ الزُّورِ"     كيا ميں تمهيں كبيره گناهوں ميں بڑے كبائر كے بارے ميں نه بتاؤں؟  آپ ﷺ نےتين بار دهرايا۔ هم نے كها: كيوں نهيں اے الله كے رسول!  تو فرمايا: الله كے ساتھ شريك ٹھهرانا۔ والدين كي نا فرماني كرنا۔  پھر آپ ﷺ ٹيك لگائے هوئے تھے۔ ٹھيك سے بيٹھ گئے اور فرمايا: آگاه رهو جھوٹ بولنا اور جھوٹي گواهي دينا۔  راوي كهتے هيں اس بات كو آپ ﷺ بار بار دهراتے رهے۔ حتى كه هم نے كها كاش آپ ﷺ خاموش هو جاتے۔ (بخاري 2510   ومسلم 87)

عقوق الوالدين كا مفهوم اور اس كا ضابطه

امام قرطبي رحمه الله نے فرماتے هيں كه جائز اور مباح أمور ميں والدين كي مخالفت كرناعقوق هے۔ ديگر علماء كا كلام بھي اسي كے ارد گرد هے۔   بلا عذر قول عمل يا كسي حركت كے ذريعه والدين كے دل كو ٹھيس پهنچانا، انھيں دكھي كرنا، يا ان كي مخالفت كرنا۔ جب كه ان كي بات مان لينے يا ان كے مطالبه كو پورا كرنے ميں كوئي ديني يا شرعي قباحت نهيں تھي۔ اور اولاد  اس كي تكميل پر قادر بھي تھي۔   مثلا  اگر بيٹھنا مباح هے ۔ اور والدين بيٹھنے كا حكم ديں۔ تو بيٹھنا واجب هو جائے گا۔  لهذا  نه بيٹھنا ان كي مخالفت هوگي۔  اور يه عقوق  كهلائے گا۔ حتى كه اگر والدين فسق وفجور كا ارتكاب كرنے والے هوں۔ ان كے ساتھ بر واحسان واجب هے۔   اور عصيان ونافرماني حرام هے۔  جيسا كه شيخ الإسلام ابن تيميه رحمه الله  وغيره كا موقف حقوق الوالدين ميں گزر چكا هے۔

البته  اگر كسي ديني واجب سے روكيں۔ يا شرعي حرام كا حكم ديں۔ تو ان كي بات نهيں ماني جائے گي۔ جيسا كه الله سبحانه نے فرمايا: ﴿وَإِن جَاهَدَاكَ عَلَىٰ أَن تُشْرِكَ بِي مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ فَلَا تُطِعْهُمَا وَصَاحِبْهُمَا فِي الدُّنْيَا مَعْرُوفًا﴾ (سورة لقمان: ١٥) اور اگر وه دونوں تجھ پر اس بات کا دباؤ ڈالیں کہ تو میرے ساتھ شریک کرے جس کا تجھے علم نہ ہو تو تو ان کا کہنا نہ ماننا، ہاں دنیا میں ان کے ساتھ اچھی طرح بسر کرنا۔

 نيز حضرت علي بن ابي طالب رضي الله عنه كي روايت ميں هے كه  رسول الله ﷺ نے فرمايا: "لا طاعة لبشر في معصية الله، إنما الطاعة في المعروف" الله كي معصيت ميں كسي بھي انسان كي اطاعت نهيں كي جائے گي۔  كسي كي اطاعت تو محض خير ميں كي جائے گي۔  (بخاري 4340  ومسلم 1840)

فاسق وفاجر يا غير مسلم والدين كي اطاعت

والدين كے حقوق ميں دو باتيں سامنے آتي هيں۔ پهلي بات تو يه هے كه والدين كے ساتھ بر واحسان اور حسن سلوك كرنا، ان كي خوشنودگي اور رضا مندي كا خيال ركھنا اولاد  پر واجب هے۔ اور دوسري بات يه هے كه جائز اور مباح أمور ميں والدين كي بات ماننا، ، ان كي اطاعت وفرمانبرداري كرنا اولاد  پر واجب هے۔ كيوں كه جائز أمور ميں والدين كي  مخالفت كرنا عقوق ونافرماني كے زمرے ميں آتا هے۔ لهذا حسن سلوك كے ساتھ ساتھ والدين كي بات ماننا بھي واجب هے۔

اگر والدين گنه گار يا فاسق وفاجر مگر مسلمان هيں۔ تو  ان كے ساتھ  بر واحسان كے وجوب پر كوئي اختلاف نهيں هے۔  اسي طرح ان كي بات ماننا اور معروف ميں ان كي اطاعت كرنا بھي واجب هے۔  البته كسي كے والدين اگر كفار ومشركين ميں سے هيں۔ تو  ان كے ساتھ بر واحسان تو  واجب هے۔ مگر ان كي  اطاعت يا بات ماننے كے وجوب پر علماء كا اختلاف هے۔ كچھ علماء نے كها هے كه ان كي اطاعت واجب نهيں هے۔ جب كه دوسرے علماء نے معروف يا مباح أمور ميں ان كي اطاعت كو واجب قرار ديا هے۔ مزيد تفصيل كے لئے ديكھئے: (الآداب الشرعية والمنح المرعية 1/ 437 ، والفواكه الدواني على رسالة ابن أبي زيد القيرواني 2/ 290)   

غرضيكه اگر والدين كفار ومشركين ميں سے هوں۔ تو بھي ان كے ساتھ بر واحسان واجب هے۔  اور غير معصيت ميں اطاعت بھي بهت سے علماء كے نزديك  واجب هے۔    كيوں كه وجوب طاعت كے دلائل بلا  استثناء  عام هيں۔ نيز حسن سلوك اور اطاعت حقوق ميں سے هيں۔ اور حقوق دين ومذهب كے بدل جانے سے نهيں بدليں گے۔الا يه كه شريعت كي جانب سے كوئي استثناء وارد هو۔ مثلا رسول الله ﷺ نے رشته داروں كي جائيداد كے سلسلے ميں فرمايا: "لا يرث المسلم الكافر، ولا الكافر المسلم"  كوئي كافر مسلمان كا يا كوئي مسلمان كافر كا وارث نهيں بن سكتا۔ نه هي اس كي جائيداد ميں حصه دار هوگا۔ (بخاري 6764 ومسلم 1614)  جب كه رسول الله ﷺ هميشه اپنے مشرك قرابت داروں كے باقي حقوق ادا كرتے رهے۔

البته اگر والدين اولاد  كے اسلام سے نفرت اور عناد كا اظهار كريں۔ تو ممكن هے كه وه بظاهر مباح حكم ديں جس كا برا نتيجه بعد ميں ظاهر هو۔ لهذا منتبه رهنے كي ضرورت هے۔ مثلا كوئي شخص سعوديه ميں آ كر اسلام قبول كر ليتا هے۔  اور يهاں كے ديني معاشرے ميں ره كر اپنے كام كے ساتھ ساتھ مذهبي تعليمات اور ان پر عمل كا بھي اهتمام كرتا هے۔ جب كه والدين اس كے اسلام قبول كرنے سے خوش نهيں هيں۔ اور فورا واپس اپنے پاس آنے كا حكم دے رهے هيں۔  جو كه اس كے دين كے لئے تشويش كا سبب هے۔ تو ايسے ميں ان كي بات ماننا واجب نهيں هے۔ جب كه مسلم والدين هوں تو ان كا يه مطالبه پورا كرنا اولاد  پر واجب هے۔ كيوں كه  نقل مكاني يا أيك جگه سے دوسري جگه شفٹ هونا مباح اور جائز أمور ميں سے هے۔

اسي طرح جهاد ميں جانے كے لئے جب كه وه فرض كفايه هو تو مسلم والدين كي اجازت ضروري هے۔ جب كه غير مسلم والدين كا جواب بديهي طور پر نفي ميں هوگا۔  لهذا ايسے ميں ان كي اطاعت واجب نهيں هو گي۔

نا فرماني كي بعض شكليں

·      والدين كو اپنے قول وعمل يا حركتوں سے دكھي اور غمزده كرنا۔ ان كے رونے كا سبب بننا۔  خواه اولاد كي غلطي نه هو۔

·      والدين كے حكم پر كڑھنا منه بسورنا بيزار ي كا شكار هونا اور  اف كرنا ۔ گرچه ان كا مطالبه پورا كيا۔

·      والدين كو ڈانٹنا پھٹكارنا گالي گلوج اور سب وشتم كرنا اور اس سے بھي بد ترين هے دست درازي كرنا۔  والدين پر حكم جاري كرنا۔ نوكروں كي طرح گھر كے اور اپنے  كام كاج جيسے كپڑے دھلوانا صفائي كروانا كھانا بنوانا وغيره ۔  بالخصوص جب وه لاغر كمزور يا بيمار هوں۔

·      والده كے بنائے هوئے كھانے كي عيب جوئي كرنا۔ اس ميں دو محذور هے۔ ايك تو كھانے كو عيب لگانا هے جو كه غلط هے۔ اور دوسرا ماں كے ساتھ بے ادبي اور ان  كے دل كو ٹھيس پهنچانا هے۔

·      والدين كا  هاتھ نه بٹانا، كھريلو  كام كاج ميں ان كي مدد نه كرنا۔  بلكه  كچھ لڑكے تو اسے اپنے لئے عيب اور عزت نفس كے خلاف سمجھتے هيں۔  اور كچھ لڑكياں بھي اپني ماں كو كاموں كي مشقت جھيلتي چھوڑ اپنے موبائل ٹيليفون يا ليپ ٹاپ ميں مشغول رهتي هيں۔ يا پھر سهيليوں كے ساتھ خوش گبيوں ميں مصروف رهتي هيں۔  جيسے ان كي ماں نهيں كوئي خادمه كام كر رهي هے۔ 

·      والدين كو اهميت نه دينا۔ كسي اهم معاملے ميںن سے مشوره طلب نه كرنا۔ نه ان كى رائے كو اهميت دينا۔ انھيں بے وقعت اور ان كے خيالات كو قدامت پسندي يا غير دانشمندي سمجھنا۔

·      والدين كي موجودگي ميں ان كے سامنے بيوي سے يا بچوں سے يا كسي اور كے ساتھ  لڑائي جھگڑا كرنا۔

·      والدين كے عيوب لوگوں ميں بيان كرنا۔  ان كي برائي كرنا۔ اپني غلطيوں اور ناكاميوں كو ان كے سر په ڈال دينا۔ كه انھوں نے ميري مناسب تربيت نهيں كي۔ مجھے سيكھنے سكھانے يا كچھ كرنے كا موقعه نهيں ديا۔ اور ميري زندگي جهنم زار بنا دي۔ جب كه ممكن هے اپني نا كامي كا ذمه دار وه خود هو۔

·      والدين كے سامنے برائي اور گناه كے كام انجام دينا۔ جيسے گانے سننا، سگريٹ پينا، نماز كے لئے جگانے پر بھي نه جاگنا۔ اپنے برے دوستوں كو گھر كے اندر لانا۔  بے حيائي رقص پارٹي وغيره يا شور شرابه كرنا۔

·      والدين كي موجودگي ميں گھر كے اندر  گناه كي چيزيں لے كر آنا۔ جيسے موسيقي كے ساز وسامان گانے بجانے كي چيزيں پيانو وغيره، يا شراب  يا كوئي بھاه كي چيزيں بے حيائي سے گھر ميں لانا۔  والدين كے ادب و احترام  تك كي پرواه نه كرنا۔

·      والدين كي نيك نامي كو بٹا لگانا۔ اپني غلط حركتوں كے سبب لوگوں ميں ان كا نام خراب كرنا۔  جيسے چوري كرنا بد كاري ميں ملوث هونا، منشيات وغيره كي نسبت سے نام آنا۔ لوگوں ميں شرافت كھو كر  بد نام هو جانا۔جو والدين كي شرم وندامت كا ذريعه بن جائے۔ بلكه بعض دفعه ان كي حراست يا جيل تك كا جانے كا ذريعه بننا۔

·      والدين كو شرمنده كرانا۔ جيسے لوگوں سے قرض لے كر نه دينا۔ راه چلتے لوگوں يا عورتوں كو پريشان كرنا۔ غلط حركتوں كي وجه سے اسكولوں پنچايتوں يا تھانوں ميں جواب طلبي كے لئے بلائے جانے كا سبب بننا۔

·      والدين كو بتائے بغير دير رات تك گھر سے غائب رهنا۔ خاص كر جب بري صحبت ميں هو۔ كيوں كه والدين كو نيند نهيں آئے گي۔ وه فكر مند رهيں جاگتے رهيں گے۔ ممكن هے اس دوران  انھيں اولاد سے كوئي خدمت يا ضرورت هي هو۔

·      والدين كي بات پر بيوي كي بات كو ترجيح دينا۔ گرچه بيوي كا موقف غلط هو۔  حتى كه بعض دفعه بيوي كي بات مانتے هوئے كچھ لوگ والدين سے نه صرف الجھتے بلكه بيوي كي خوشنودگي كے لئے والدين كو  گھر تك سے نكال ديتے هيں۔

·      والدين سے دور هو جانا۔ خاص كر جب نوكري يا تجارت كے سبب زندگي ميں آسودگي مل جائے۔  تو والدين كو چھوڑ كر بيوي بچوں كے ساتھ الگ  اور  دور هو جانا۔ گرچه والدين  اس كي قربت اور خدمت  كے كتنے هي محتاج كيوں نه هوں۔

·      والدين كو اولڈيج هوم يا بريدھا آشرم ميں چھوڑ آنا۔ يه كتنا گھٹيا كام هے كه سنتے هي بدن كے رونگٹے كھڑے هو جاتے هيں۔ جو بھي اولاد ايسا كرتي هے۔ اس كا نه دنيا ميںھلا هوتا هے نه آخرت ميں بھلا هو گا۔

·      والدين كے مال سے چوري كرنا غصب كرنا ۔  ايك تو چوري جرم هے۔ اور دوسرا يه كه والدين كي نا فرماني هوئي۔ والدين   بڑھاپے ميں اپنے مال كي حفاظت نهيں كر پاتے۔ يا عمر كے حساب سے غافل هو جاتے هيں۔ اس كا فائده اٹھا كر انھيں كا مال غلط طريقے سے لے لينا۔ يا انھيں فريب دے كر زمين كے پيپر پر سائن كرا لينا۔  يا دھوكه سے بلنك چيك پر دستخط كروا لينا۔  يا اس كے علاوه اور بھي بهت سے طريقے هيں۔

·      والدين سے پيچھا چھڑانا يا اس كي تمنا كرنا۔ خاص كر جب وه بيمار هوں يا فقر وحاجت كے مارے هوں تو ان كي موت كي تمنا كرنا۔ تا كه ان سے جان چھوٹے۔ علاج وغيره كي پريشانيوں سے نجات ملے۔ اور ان كا مال وجائداد پر بھي جلد قبضه هو جائے۔   يا پھر اس لئے تا كه آزادي مل جائے۔ كسي بھي صحيح غلط كام پر  كوئي روك ٹوك كرنے والا نه هو۔ جو مرضي ميں آئے وه آزادي كے ساتھ كرے۔

نا فرماني كے بعض أسباب ومحركات اور ان كا علاج

اولادتو اولاد هيں خواه چھوٹے هوں يا بڑے۔ ان سے نا فرمانياں سرزد هونے كي بهت سي وجوهات هو سكتي هيں۔ عام طور سے  اولاد هي اپني بگاڑ كا ذمه دار هے۔ بسا اوقات كچھ وجهيں  والدين كي طرف سے بھي هو سكتي هيں۔ جب كه والدين  اور  اولاد كے درميان كوئي تيسرا بھي اولاد كي بگاڑ كا سبب بن سكتا هے۔ وقت رهتے اگر والدين نے ان اسباب كو سمجھا اور ان كا مناسب علاج كيا۔ تو ممكن هے اولاد كو اس عظيم جرم سے بچايا جا سكتا هے۔يهاں پر   اولاد كي نا فرماني كے  كچھ اسبابووجوهات  اور ان كا علاج اور مناسب حل  بطور مثال ذكر كرنا مناسب هوگا۔

o     جهالت:    جهالت بهت سي برائيوں كا سرچشمه هے۔  اس معاملے ميں دو جانب سے جهالت وبے علمي اثر دكھاتي هے۔

ü  كتاب وسنت ميں وارد والدين كي اهميت اور ان كے مقام ومرتبه سے غافل هونا۔

ü  إسلامي تعليمات كے مطابق والدين كے حقوق اور ان كي اطاعت كے وجوب كا علم نه هونا۔ 

v   علاج:  اس كا علاج يه هے كه والدين كے مقام ومرتبه كو عام كيا جائے۔  لوگوں ميں والدين كے تئيں بيداري لائي جائے۔  اولاد  پر ان كے احسانات كو اجاگر كيا جائے۔ اور ديني وشرعي حيثيت سے ان كے بر واحسان اور اطاعت كي فرضيت كو خاص وعام كے ذهن نشين كرايا جائے۔ والدين كي نا فرماني كي مذمت اور اس كي هلاكت خيزياں واضح كي جائيں۔  اس موضوع پر دروس ومحاضرات خطبے وتقرير كا خاص اهتمام كيا جائے۔

o     اولاد  كي تربيت ميں غلطي:  والدين نے يا تو اولاد  كي تربيت ميں كمي كي هوگي۔ صحيح طور پر صله رحمي بر وتقوى اور خاكساري وغيره كي سيكھ نهيں دي هو گي۔ يا تربيت كا مناسب طريقه استعمال نهيں كيا هوگا۔ 

v   علاج:   سمجھانے بجھانے كے لئےجانے لوگوں كي مدد ليني چاهئے۔ خاص طور سے ان لوگوں كي جن كي بات يه نهيں ٹالتا۔وه اسے تمرد ونا فرماني كے برے نتائج سے ڈرائيں اور خوف دلائيں۔

o     والدين كا  اپنے والدين كي نا فرماني كرنا:   بسا أوقات والدين كے اندر يهي خامي موجود هوتي هے۔ تو اولاد  ان سے وهي كچھ سيكھتي اور كاپي كرتي هے جو اپنے والدين كو كرتے هوئے ديكھتي هے۔  اور پھر مكافات عمل بھي تو هے۔

v علاج:   اگر واقعي ايسا هے تو فوري طور پر والدين كو پهلے اپني اصلاح كرني چاهئے۔  پھر اولاد  كي اصلاح ميں محنت كرني چاهئے۔ ورنه ان كي  ساري محنت رائيگاں جائے گي۔

o     بري صحبت:   بري صحبت انسان كو خاص كر كم عمر لڑكوں كو بگاڑ ديتي هے۔

v علاج:   اس كے دوست واحباب پر نظر ركھيں۔ بري صحبت سے دور كريں۔ اور اچھي صحبت اور اچھے مجالس كي ترغيب ديں۔ تاكه دين پسند اچھے لوگوں ميں ره كر اچھا سيكھے۔ لوهار كے پاس بيٹھنے سے اگر جلنے سے بچ  گئے۔  تو بھي اس كي بد بو سے دل ودماغ متاثر هوئے بغير نهيں ره سكتے۔ جب كه عطر فروش كے پاس بيٹھنے سے كم از كم اس كي خوشبو ملتي رهے گي۔

o     خود فراموشي:   والدين كا اپني اولاد  كو ايسي باتوں كي نصيحتيں كرنا ۔  جن پر خود ان كا عمل نه هو۔ يه بات اولاد  كے دل ميں باتوں كو ٹالنے كي عادت دلاتي هے۔ اسے دھيرے دھيرے نا فرماني اور تمرد كا حوصله ملتا هے۔

v علاج:   اگر واقعي ايسا هے تو فوري طور پر والدين كو پهلے اپني اصلاح كرني چاهئے۔  پھر اولاد  كي اصلاح ميں محنت كرني چاهئے۔ ورنه ان كي  ساري محنت رائيگاں جائے گي۔

o     اولادكو أيك دوسرے كے خلاف بھڑكانا:  والدين كا اولاد كے سامنے  أيك دوسرے كي شكوه شكايت كرنا۔ أيك دوسرے كے خلاف بھڑكانا۔ بالخصوص جب والدين كے درميان دوري يا طلاق واقع هو گئي هو۔

v علاج:   اولاد كے سامنےهميشه أيك دوسرے كے مقام ومرتبے كا خيال ركھنا۔ اولاد كو اس كي سيكھ دينا اور أيك دوسرے كے حقوق كي ياد دهاني كرانا والدين كي اهم ترين ذمه داري هے۔  ظاهر هے اگر ماں هميشه اپنے بچے كے سامنے اپني هي اهميت كے گن گانے لگے۔  اور بچے كےوالد كي شكايتيں كرتي نه تھكے۔ يا والد سے دور رهنے كي تلقين كرے۔ يا اس سے متنفر يا دور كرنے كي كوشش كرے۔  تو اولاد كي نظر ميں اس كي اهميت يقينا كم هو جائے گي۔ يا  پھر يهي عمل باپ كي طرف سے هو۔  تو بھي اس كا نتيجه والدين كے سامنے بچے كي بے توجهي اور قلت اهتمام بلكه بسا اوقات عقوق ونا فرماني كي صورت ميں ظاهر هوگا۔لهذا حالات جو بھي هوں۔  اولاد كے سامنے والدين كو أيك دوسرے كي اهميت بيان كرني چاهئے۔ والدين ميں سے كسي أيك كي جانب جھكاؤ زياده هو تو اسے اس پر عار دلانے سے احتراز كرنا چاهئے۔  اور اپنے مابين اختلافات كو اولاد كے سامنے ظاهر كرنے سے بچنا چاهئے۔

o     اولاد كے درميان امتياز:   والدين كا اولاد كے درميان امتياز برتنا، ان ميں سے بعض كو زياده اهميت دينا، يا بعض پر زياده جھكاؤ كا اظهار كرنا  اولاد كے دلوں ميں آپسي بغض وحسد  اور حقد وكراهت كے بيج بوتا هے۔  حتى كه والدين سے بھي دل برداشته اور كبيده خاطر هو جاتا هے۔

v علاج:   والدين كو الله سے ڈرتے هوئے اولاد كے درميان عدل ومساوات سے كام لينا چاهئے۔ جهاں اس طرح شبه والي بات هو جائے وهاں فورا اس كي تلافي كرني چاهئے۔  اولاد  كے ساتھ امتيازي سلوك الله سبحانه كو بھي نا پسند هے۔  حضرت نعمان بن بشير رضي الله عنه سے مروي هے كه ميرے والد نے مجھے أيك هديه عطا كيا۔ اور رسول الله ﷺ سے عرض كيا كه آپ اس پر گواه رهيں۔ آپ ﷺ نے فرمايا: كيا تمهاري اولاد ميں اور بھي هيں؟   ميرے والد نے كها: هاں! آپ ﷺ نے پوچھا: كيا تم نے ايسا هي هديه سب كو ديا هے؟  جواب ملا: نهيں! تو آپ ﷺ نے فرمايا: پھر تو يه ظلم هے۔ اور ميں ظلم ميں گواه نهيں رهوں گا۔ (سنن ابي داوود صححه الالباني)

o     اولاد كا دنيا دار اور آرام پسند هونا:   دنيا دار شخص اپني دنيا ميں مگن رهتا هے۔ اس كے پاس والدين كے لئے وقت نكالنا مشكل هوتا هے۔ كبھي بيوي كے مطالبے پر والدين سے چھٹكارا پانا چاهتا هے۔  اسي طرح آرام پسند كو والدين كي خدمت كرنے كے بجائے انھيں اولڈ ايج هوم ميں چھوڑ آنا مناسب حل لگتا هے۔ يا گھر كے باهر يا كسي كونے ميں ڈال ديتا هے۔

v                        علاج:   اسے حكمت ومصلحت كے ساتھ سمجھانے كي ضرورت هے۔ كه اس كي دنيا داري هميشه رهنے والي نهيں هے۔ نه اس كي آرام طلبي برقرار ره جائے گي۔ أيك دن اس كي بھي باري آني هے۔  اور جيسي كرني ويسي بھرني كے تحت اس كے ساتھ بھي وهي كچھ هوگا۔ جو آج وه اپنے والدين كے ساتھ كر رها هے۔

o     اولاد سے هميشه بار بار اور كثرت سے مطالبات كرنا:   كثرت مطالبات سے اولاد كا دل اوب جاتا هے۔ خواه كوئي گھريلو كام كاج هو يا اولاد هي كي مصلحت ميں رهنمائي كے تعلق سے هو۔ يا ان سے اپني ضروريات كي چيزيں هوں يا اور كچھ۔

v علاج:   اس ميں بھي حكمت ومصلحت ضروري هے۔ اگر بے جا سختي هو رهي هے تو اس ميں كمي آني چاهئے۔ اور ضروري هے تو طور طريقے ميں بدلاؤ لائيں۔ بچه پڑھنے ميں كوتاهي كرے تو ظاهر هے اس كو اپنے حال پر چھوڑ نهيں ديا جائے گا۔ مثلا  كبھي اس كے لئے تحفے تحائف لے آئيں۔ كبھي اولاد كے درميان خوش طبعي كے ساتھ پڑھائي ميں مسابقه اور علمي كوئيز وغيره كا اهتمام كريں۔ اس سےاس كے دل ميں اس چيز كي رغبت پيدا هو جائے گي جس كا آپ اس سے مطالبه كرنا چاهتے هيں۔  مقصد بھي حاصل هو گيا اور  آپ كو مطالبه بھي نهيں كرنا پڑا ۔

o     قلت تحمل اور بے جا تشدد:   كچھ لوگ چھوٹي چھوٹي غلطيوں پر بھي بھڑك اٹھتے هيں۔ وه چاهتے هيں كه گھر ميں كسي بھي طرح كي كوئي غلطي كسي قيمت پر برداشت نه كي جائے۔  والدين سے أيك گلاس ٹوٹ جائے تو پورا گھر سر پر اٹھا ليتا هے۔ يه بھي والدين كے دل آزاري كا  أيك سبب بنتاهے۔

v  علاج:   نصح وخير خواهي كے ذريعه اس كو حل كرنا چاهئے۔ كه والدين اس عمر ميں بچوں كي طرح هوتے هيں۔ كمزوري بھي هوتي هے۔ لهذا ان كي چھوٹي چھوٹي غلطيوں پر سيخ پا نهيں هونا چاهئے۔ ان كے مطالبات پر بڑا دل هونا چاهئے۔

o     اولاد كي اچھائيوں پر ان كي حوصله افزائي نه كرنا:   كچھ لوگ اولاد كے ساتھ اچھائيوں ميں معاونت كرتے هيں نه هي ان كي حوصله افزائي كرتے هيں۔  اور نه اولاد كي توفيق اور قبول كے لئے زبان سے دعائيں سنائي ديتي هيں۔ بلكه ان كے لئے كئے گئے بر واحسان كو بھي سراهنے كے بجائے اپنے احسانات گنوانے لگتے هيں۔   اولاد ان كے اس مزاج سے اوب كر خير كا كام هي چھوڑ ديتے هيں۔ بلكه والدين سے دور بهت دور هو جاتے هيں۔

v  علاج:   والدين كو اپنا يه مزاج بدل لينا چاهئے۔ اولاد كي اچھائيوں پر ان كي تعريف اور دعاؤں سے حوصله بڑھانا چاهئے۔ مزيد خير كي رهنمائي كرني چاهئے۔

v بد خلق بيوي:   بعض لوگ بد اخلاق بيوي كي آزمائش ميں مبتلا هوتے هيں۔  جو كسي بھي حال ميں شوهر كے والدين كو اپنے گھر ميں برداشت نهيں كر سكتي۔  روز نت نئے ظروف وحالات بناتي رهتي هے۔  تاكه ان كا بيٹا ان سے بد ظن هو كر دور هو جائے۔ حتى كه نا فرماني پر آماده هو جائے۔

v  علاج:   ظاهر هے شوهر كو بھي سمجھنا هو گا۔ كه بيوي اگر شريك حيات هے۔ تو والدين والدين هيں۔ هر أيك كا اپنا مقام هے۔ اور بيوي كو بھي نهيں بھولنا چاهئے كه يه دن اس كا بھي انتظار كر رها هے۔

v  عدم تجارب:   ماں باپ كے دلوں كو كيا بيتتي هے جب كوئي بيٹا يا بيٹي رات كو دير سے گھر لوٹے۔ يا والدين سے دور هو جائے۔ يا ان كي اهميت ومقام كا خيال نه ركھے۔ يا ان كي بات نه مانے۔  ان سب كا ادراك يا اكسپرينس نه هونا بھي اولاد سے ان حركتوں كے صدور هونے كا  ذريعه هے ۔

v  علاج:   جو بيٹا باپ بننے كا تجربه نه حاصل كيا هو۔ يا جو بيٹي اب تك ماں نه بني هو، انھيں يه إحساس دلانا چاهئے كه والدين كے دلوں پر كيا گزرتا هے۔ اگر يهي تعامل والدين ان كے ساتھ كريں تو يقينا يه ان كے لئے نا قابل برداشت هو گا۔ تو پھر والدين كو يه سب جھيلنے پر مجبور كيوں كيا جائے؟!

 

عقوق الوالدين كي مذمت اور اس پر بعض وعيديں

عن عبد الله بن عمرو بن العاص رضي الله عنهما أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال: «إن من أكبر الكبائر أن يلعن الرجل والديه» قيل: يا رسول الله! وكيف يلعن الرجل والديه؟ قال: يسب الرجل أبا الرجل، فيسب أباه ، ويسب أمه ، فيسب أمه»

حضرت عبد الله بن عمرو بن العاص رضي الله عنهما  رسول الله ﷺ سے روايت كرتے هيں۔ كه آپ ﷺنے فرمايا:"كبائر ميں بھي سب سے بڑا كبيره گناه يه هے كه كوئي آدمي اپنے والدين كو لعنت كرے۔  كها گيا: يا رسول الله! آدمي اپنے والدين كو كيسے لعنت كر سكتا هے؟! فرمايا: أيك شخص دوسرے كے باپ كو گالي ديتا هے۔ تو دوسرا بھي پهلے كے باپ كو گالي ديتا هے۔ اور يه اس كي ماں كو گالي گلوج كرتا هے۔ تو وه بھي اس كي ماں كو گالي گلوج كرتا هے۔  (بخاري ومسلم)

عَنْ أَبِي بَكْرَةَ رضي الله عنه قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم: " مَا مِنْ ذَنْبٍ أَجْدَرُ أَنْ يُعَجِّلَ اللَّهُ لِصَاحِبِهِ الْعُقُوبَةَ فِي الدُّنْيَا، مَعَ مَا يَدَّخِرُ لَهُ فِي الآخِرَةِ، مِنَ الْبَغْي وَقَطِيعَةِ الرَّحِمِ "

حضرت أبو بكره رضي الله عنه سے مروي هے كه رسول الله ﷺ نے فرمايا:"بد كاري اور رشتوں كو توڑنے سے زياده كوئي ايسا گناه نهيں جو زياده حق دار هو كه الله سبحانه اس كے ارتكاب كرنے والے كو دنيا هي ميں سزا دينے ميں جلدي كرے۔  جب كه آخرت ميں اس كےعذاب كا حصه تومحفوظ ركھتا  هي هے۔ ( اسےأبو داود ، ابن ماجه اور ترمذي نے نقل كيا هے۔ اور امام ترمذي رحمه الله نے اس حديث كو "حسن صحيح" كها هے۔  مستدرك  ميں بھي (7290) نمبر پر موجود هے۔ جسے امام حاكم رحمه الله نے "صحيح الاسناد قرار ديا هے)

عن علي بن أبي طالب رضي الله عنه عن النبي ﷺ: لَعَنَ اللَّهُ مَن ذَبَحَ لِغَيْرِ اللهِ، وَلَعَنَ اللَّهُ مَن سَرَقَ مَنَارَ الأرْضِ، وَلَعَنَ اللَّهُ مَن لَعَنَ وَالِدَهُ، وَلَعَنَ اللَّهُ مَن آوَى مُحْدِثًا" (مسلم 1978) وفي رواية أحمد : لَعَنَ اللَّهُ مَنْ لَعَنَ وَالِدَيْهِ . . . "

حضرت علي بن ابي طالب رضي الله عنه  رسول الله ﷺ سے روايت كرتے هيں۔ كه آپ ﷺنے فرمايا:"الله كي لعنت هے اس پر جو غير الله كے نام پر ذبح كرے۔ اور جو زمين كے حدودي نشانات پر سيندھ لگائے۔ اور الله لعنت كرتا هے اس پر جو اپنے والد كو لعنت بھيجے۔  اور الله كي لعنت هے اس پر جو كسي بدعتي كو پناه دے"  (صحيح مسلم 1978) اور أيك روايت ميں هے: " الله كي لعنت هے اس پر جو اپنے والدين كو لعنت بھيجے" (مسند أحمد 2/ 156)

عن أبي هريرة رضي الله عنه أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال: «ملعون من عق والديه»

حضرت أبو ھريره رضي الله عنه  روايت كرتے هيں رسول الله ﷺ سے ۔ كه آپ ﷺنے فرمايا:"جس شخص نے اپنے ماں باپ كي نا فرماني كي وه ملعون هے۔  (معجم طبراني ومستدرك حاكم شيخ الباني رحمه الله نے صحيح لغيره قرار ديا هے صحيح الترغيب 2420)

وعن ابن عباس رضي الله عنهما عن النبي صلى الله عليه وسلم قال: «لعن الله من سب والديه»

حضرت عبد الله بن عباس رضي الله عنهما  رسول الله ﷺ سے روايت كرتے هيں۔ كه آپ ﷺنے فرمايا:"جس نے اپنے والدين كو گالي دي۔اس پر الله سبحانه لعنت كرتا هے۔ (صحيح  ابن حبان شيخ الباني رحمه الله نے صحيح كها هے صحيح الترغيب 2421)

عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عمر رضي الله عنهما قَالَ : قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم: " ثَلاَثَةٌ لاَ يَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ : الْعَاقُّ لِوَالِدَيْهِ ، وَالْمُدْمِنُ عَلَى الْخَمْرِ ، وَالْمَنَّانُ بِمَا أَعْطَى"

حضرت عبد الله بن عمر رضي الله عنهما  سے مروي هے۔ كها كه رسول الله ﷺنے فرمايا:"تين شخص جنت ميں داخل نهيں هوں گے۔ اپنے ماں باپ كا نا فرمان۔ شراب كي لت والا شرابي۔ اور جو ديتا هے اس پر  جتانے والا ۔  (سنن نسائي، مسند بزار،  مستدرك حاكم، امام حاكم رحمه الله نے "صحيح الاسناد" كها هے صحيح النسائي 2561)

عن جابر بن سمرة رضي الله عنه قال: صعد النبي صلى الله عليه وسلم المنبر فقال: « آمين ، آمين ، آمين » قال: « أتاني جبريل عليه السلام فقال: يا محمد! من أدرك أحد أبويه، فمات، فدخل النار، فأبعده الله ، قل : آمين , فقلت : آمين...»

حضرت جابر بن سمره  رضي الله عنه سے روايت هے كه: رسول الله ﷺ منبر پر جلوه افروز هوئےتو  فرمايا:"آمين، آمين، آمين" فرمايا: ميرے پاس چبريل عليه السلام آئے اور كها: اے محمد! جس نے والدين ميں سے كسي أيك كو پايا۔ اس كے بعد وه مرا پھر بھي جهنم ميں داخل هوا۔ تو الله سبحانه اسے دور فرمائے۔ كهئے آمين۔ تو ميں نے آمين كها۔ (مسند بزار (4277) معجم طبراني (2022)  شيخ الباني رحمه الله نے صحيح لغيره قرار ديا هے صحيح الترغيب 2491)

عن المغيرة بن شعبة رضي الله عنه عن النبي صلى الله عليه وسلم قال: «إن الله حرم عليكم عقوق الأمهات، ووأد البنات، ومنع وهات»

حضرت مغيره بن شعبه  رضي الله عنهما  رسول الله ﷺ سے روايت كرتے هيں۔ كه آپ ﷺنے فرمايا:"بے شك الله سبحانه نے تم پر ماؤں كي نا فرماني، بيٹيوں كو درگور كرنا اور كسي كا حق دينے سے بهانے بازي اور بغير حق كے مطالبه كرنے كو حرام قرار ديا هے۔  (صحيح بخاري)

عن ابن عمر رضي الله عنهما عن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال: « ثلاثة لا ينظر الله إليهم يوم القيامة: العاق لوالديه، ومدمن الخمر، والمنان عطاءه »

حضرت عبد الله بن عمر رضي الله عنهما  سے مروي هے كه رسول الله ﷺنے فرمايا:"الله سبحانه قيامت كے روز تين لوگوں كي طرف نهيں ديكھے گا۔  اپنے والدين كا نا فرمان، شراب كا عادي اور اپنے ديئے پر جتانے والا۔ [سنن نسائي (2562) واحمد (6180) شيخ الباني رحمه الله نےحسن  قرار ديا هے سلسله صحيحه 3099)

عن أبي أمامة رضي الله عنه قال: قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: «ثلاثة لا يقبل الله عز وجل منهم صرفًا ولا عدلاً: عاق، ومنان، ومكذب بالقدر»

حضرت أبو امامه رضي الله عنه سے روايت هے۔ كها كه رسول الله ﷺ نے فرمايا: تين لوگوں سے الله تعالى ان كے فرائض وواجبات قبول كرے گا نه هي نوافل۔ والدين كا نا فرمان، احسان جتانے والا اور تقدير كو جھٹلانے والا۔ ( ابن أبي عاصم في السنة (323) معجم كبير طبراني7547 ، شيخ الباني رحمه الله نے اسے ظلال الجنه ميں صحيح  كها هے)

عن عبد الله بن عمر رضي الله عنهما أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال: «ثلاثة حرم الله تبارك وتعالى عليهم الجنة: مدمن الخمر، والعاق، والديوث، الذي يقر الخبث في أهله»

حضرت عبد الله بن عمر رضي الله عنهما  سے روايت هے كه رسول الله ﷺنے فرمايا:"الله تبارك وتعالى نے تين لوگوں پر جنت كو حرام كر ديا هے۔ شراب كا عادي، والدين كا نا فرمان اور ديوث، جو اپنے گھر والوں كي خباثت پر چپ رهتا هے۔ (نسائي 2562 واحمد 5372 والترغيب والترهيب 3/ 300  شيخ الباني رحمه الله نے حسن لغيره كها هے: صحيح الترغيب والترهيب 2512)

عن معاذ بن جبل رضي الله عنه قال: أوصاني رسول الله صلى الله عليه وسلم كلمات قال: «لا تشرك بالله شيئًا وإن قتلت وحرقت، ولا تعقن والديك وإن أمراك أن تخرج من أهلك ومالك»

حضرت معاذ بن جبل  رضي الله عنه سے روايت هے۔ كها كه رسول الله ﷺ نے مجھے چند باتوں كي وصيت فرمائي:الله كے ساتھ كسي كو شريك مت ٹھهرانا۔ گرچه تم ٹكڑے ٹكڑے كر ديئے جاؤ يا جلا ديئے جاؤ۔  اور ماں باپ كي نا فرماني هرگز مت كرنا۔ گرچه وه دونوں تمهيں تمهارے اهل وعيال اور مال سے بے دخل هونے كا حكم هي كيوں نه ديں۔ (الترغيب والترهيب 3/ 301  شيخ الباني رحمه الله نے صحيح قرار ديا هے: صحيح الترغيب والترهيب 2516)

عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم: " ثَلاَثُ دَعَوَاتٍ مُسْتَجَابَاتٌ: دَعْوَةُ الْمَظْلُومِ، وَدَعْوَةُ الْمُسَافِرِ، وَدَعْوَةُ الْوَالِدِ عَلَى وَلَدِهِ "

حضرت أبو ھريره  رضي الله عنه سے روايت هے۔ كها كه رسول الله ﷺ نے فرمايا: تين لوگوں كي دعائيں قبول كي هوئي هيں۔ مظلوم كي دعاء ۔ مسافر كي دعاء۔ اور بيٹے پر  اس كےوالد كي دعاء ۔ (ترمذي( 1905) ابو داود (1536)، وابن ماجه (3862) واحمد (7501)شيخ الباني رحمه الله نے "حسن" كها هے : صحيح الترمذي 1905)

 

عقوق الوالدين كي هلاكت خيزي

·      والدين كي نا فرماني كبيره گناهوں ميں بھي بڑے كبائر ميں سے هے۔  أيك تو كبيره گناه خود أيك خطرناك معامله هے۔ اس پر بھي بڑے كبائر ميں سے والدين كي نا فرماني هے۔  جيسا كه اس كا ذكر حضرت أبو بكره رضي الله عنه كي حديث ميں گزرا۔

·      والدين كي نا فرماني سے الله كي لعنت برستي هے۔ كيوں كه والدين كو لعن طعن كرنا يا گالي گلوج كرنا الله كي لعنت كا موجب هے۔ اس كي تفصيل بھي متعدد احاديث ميں گزري۔

·      والدين كي نا فرماني أيك ايسا جرم هے۔ كه اس كي سزا روز قيامت جو ملني هے وه تو ملے گي۔ مگر دنيا ميں بھي الله سبحانه ايسے شخص كو بد ترين سزاؤں ميں مبتلا كرتا هے۔ اور لوگوں ميں اسے ذليل وخوار كرتا هے۔

·      والدين كي نا فرماني سے حبط عمل هو جاتا هے۔ چناں چه اس كے ادا كئے گئے فرائض قبول هوتے هيں نه نوافل۔ سارے اعمال ضائع هو جاتے هيں۔ جب تك توبه كر كے والدين كي خوشنودگي نه حاصل كر لے۔

·      والدين كي نا فرماني الله سبحانه كے غيظ وغضب كو دعوت ديتي هے۔  ايسے شخص كو دنيا ميں بھي الله اپني رحمتوں سے محروم ركھتا هے۔ اور قيامت كے روز بھي اس كي طرف نهيں ديكھے گا۔

·      والدين كي نا فرماني كرنے والے پر الله سبحانه نے جنت كو حرام كر ديا هے۔ اور جهنم ميں داخل هونے كے بعد بھي اس پرالله كي فرشتوں كي اور تمام لوگوں كي لعنت وملامت  اور پھٹكار بھي هے۔

·      والدين كي نا فرماني كرنے والے پر اس كے والدين كي بد دعا فورا قبول هو جاتي هے۔ گويا كه وه پهلے سے هي قبول هوئي پڑي تھي۔ جيسا كه حضرت أبو ھريره رضي الله عنه كي روايت ميں اس كا ذكر هوا۔

والده كي دعاء اور  عابد "جريج" كا قصه

صحيح بخاري وصحيح مسلم ميں حضرت أبو ھريره  رضي الله عنه سے روايت هے۔ كه رسول الله ﷺ نے فرمايا: جريج  بني إسرائيل كا ايك عابد وزاهد نيك شخص تھا۔ جس نے لوگوں سے الگ هٹ كر اپنے لئے ايك كٹيا بنا ركھي تھي۔ اور اسي ميں دن ورات عبادتوں ميں مصروف رها كرتا تھا۔ايك روز اس كي ماں نے آكر باهر سے  آواز دي۔ جب كه وه نماز ميں كھڑا تھا۔ اس نے كها اے الله! ايك طرف ميري ماں هے اور دوسري طرف ميري نماز۔ ميں كيا كروں؟! بالآخر وه نماز ميں قائم رها اور اس كي ماں واپس چلي گئي۔ پھر ايك روز آئي اور اس بار بھي ايسا هي هوا۔ جب تيسري بار بھي بيٹا نے دروازه نهيں كھولا تو اسے بڑا دكھ هوا۔  اس نے كها: اے الله! تو اسے موت نه دينا جب تك كسي فاحشه عورت كا چهره نه ديكھ لے۔

ايك روز گاؤں ميں جريج كي عبادت اور اس كي فضيلت كا ذكر هوا۔ تو وهاں كي ايك فاحشه عورت نےكها: اگر تم لوگ چاهو تو ميں اسے فتنه ميں ڈال سكتي هوں۔ لوگوں نے حامي بھر لي۔ تو اس نے خود كو جريج پر پيش كيا مگر وه نا كام رهي۔ تو اس نے ايك بكري چرواهے سے منه كالا كيا جو اسي كٹيا كے چبوترے ميں رها كرتا تھا۔  اور اس سے اس نے ايك بچه كو جنم ديا۔  لوگوں كے پوچھنے پر اس نے بتايا كه يه جريج كا بچه هے۔ لوگ بڑے ناراض هوئے۔ آئے اس كي مارپٹائي كي گالي گلوج كيا اور اس كي كٹيا كو ڈھا ديا۔ اس نے لوگوں سے كها كه تم لوگ ايسا كيوں كر رهے هو؟! لوگوں نے جواب ديا كه تم نے فلاں بدكار عورت كے ساتھ بد كاري كي هے۔ اور تم سے اس نے ايك بچے كو جنم ديا هے۔ اس نے كها: كهاں هے وه بچه؟  ميرے پاس لے آؤ۔  جب وه بچه لايا گيا تو جريج كھڑا هوا نماز پڑھي اور دعا كي۔ پھر بچے كي طرف متوجه هو كر بولا: اے بچه! الله كے واسطے بولو تمهارا باپ كون هے؟!  تو وه بچه بول پڑا۔ اس نے كها كه ميرا باپ فلاں چرواها هے۔ لوگ اس پر ٹوٹ پڑے اسے چومنے لگے اور معذرت پيش كرنے لگے۔ لوگوں نے كها كه هم آپ كي كٹيا كو سونے سے بنا ديں گے۔ جريج نے كها: مجھے اس كي ضرورت نهيں هے۔ ميري كٹيا ويسي هي بنا دو جيسے پهلے تھي۔ بخاري (3436) ومسلم( 2550)

مقام عبرت  يه هے كه جريج معذور تھا۔ نماز ميں هونے كے سبب اپني ماں كو جواب نهيں ديا۔ اس كي اپني غلطي بھي كوئي نهيں تھي۔ سوائے اس كے كه اس نے اپني نفل نماز كو توڑ كر ماں كے لئے دروازه نهيں كھولا۔ وه خود ايك عابد وزاهد نيك انسان تھا۔  پھر بھي ماں كي دعاء اس كو لگ گئي۔ اور جو بلا سبب والدين كو نه صرف دكھ پهنچاتے ۔ بلكه ان سے نفرت كرتے يا انھيں پھٹكارتے هيں۔ ان كا كيا حال هوگا۔

والدين كو ناراض كرنے پرايك صحابي كا  دلسوز واقعه

امام ذهبي رحمه الله نے كتاب "الكبائر 1/ 45"  ميں حضرت علقمه رضي الله عنه كا واقعه نقل كيا هے۔ جو كه بكثرت عبادت كيا كرتے تھے۔ جب ان كي موت كا وقت قريب آيا تو ان سے "لا اله الا الله" بولنا دشوار هو گيا۔ ان كي بيوي نے پورا معامله  رسول الله ﷺ كو كهلا بھيجا۔ تو آپ ﷺ نے حضرت عمار، صهيب اور ياسر رضي الله عنهم كو بھيجا كه وه جا كر  حضرت علقمه رضي الله عنه كو لا اله الا الله كي تلقين كريں۔  ان تينوں نے جا كر تلقين كي مگر ان كي زبان پر كلمه طيبه آ هي نهيں رها۔  تو انھوں نے آ كر رسول الله ﷺ كو اس بات سے آگاه كيا۔  آپ ﷺ نے دريافت فرمايا: كه كيا اس كے والدين ميں سے كوئي با حيات هيں؟!  لوگوں نے كها: ان كي عمر رسيد ماں هے۔  آپ ﷺ نے ان كو كهلا بھيجا۔ تو وه أيك لكڑي پر ٹيك لگاتي هوئي آ پهنچيں۔

 آپ ﷺ نے ان سے كها: اے ام علقمه! تم مجھے سچ سچ بتانا۔ اگر تم نے جھوٹ بولا تو الله كي جانب سے وحي آ جائے گي۔  كيسا هے تمهارا بيٹا علقمه؟  اس نے كها: يا رسول الله! وه بهت زياده نماز روزه اور صدقه كا اهتمام كرنے والا هے۔  آپ ﷺ نے فرمايا: تمهارے ساتھ وه كيا برتاؤ كرتا هے؟  اس نے كها: اے الله كے رسول! ميں اس سے ناراض هوں۔ آپ ﷺ نے پوچھا: كيوں؟  وه بوليں:  وه اپني بيوي كو مجھ پر فوقيت ديتا تھا۔ اور ميري بات نهيں مانتا تھا۔  آپ ﷺ نے فرمايا: ام علقمه كي ناراضگي علقمه كي زبان پر كلمه شهادت جاري هونے سے آڑے آ گئي هے۔  جاؤ بلال ميرے لئے بهت سي لكڑياں جمع كرو۔ اور اس كي ماں كے سامنے علقمه كو جلا دو۔  وه بولي: الله كے رسول! ميرا دل ميرے ميرے بيٹے كو ميرے هي سامنے جلتا هوا نهيں ديكھ سكتا۔ آپ ﷺ نے فرمايا: اے علقمه كي ماں! جهنم كي آگ تو اس  آگ سے شديد اور هميشه رهنے والي هے۔ اگر تم چاهتي هو كه الله تمهارے بيٹے كو بخش دے تو تو اپنے بيٹے علقمه سے راضي هو جا۔ كيوں كه اس ذات كي قسم جس كے هاتھ ميں ميري جان هے۔ جب تك تم اس سے ناراض هو تب تك اس كا روزه نماز صدقه كچھ بھي كام نهيں آئے گا۔ اس نے كها: يا رسول الله! ميں الله سبحانه، اس كے فرشتوں  اور جو مسلمين يهاں حاضر هيں ان سب كو گواه بناتي هوں۔ كه ميں ميرے بيٹے علقمه سے راضي هو گئي۔

رسول الله ﷺ نے كها: بلال! جاكے ديكھ آؤ تو۔ كيا اب وه لا اله الا الله بول پا رها هے؟! هو سكتا هے ام علقمه نے ميري رعايت ميں وه بات بولي هو جو  اس كے دل ميں نهيں هے۔ حضرت بلال رضي الله گئے تو گھر كے اندر سے ان كو لا اله الا الله كهتے هوئے سنا۔  آپ ﷺ نے فرمايا: اے لوگو! ام علقمه كي ناراضگي نے اس كي زبان كو كلمه پڑھنے سے روك ليا تھا۔  اور بے شك اس كي رضامندي نے علقمه كي زبان كو آزاد كر ديا۔ اسي روز ان كا انتقال هو گيا۔ تو رسول الله ﷺ تشريف لائے۔ ان كي جنازے كي نماز پڑھي اور اتدفين ميں شريك هوئے۔ پھر ان كي قبر كے أيك كنارے كھڑے هو گئے اور فرمايا: اے مهاجرين اور انصار كي جماعت! جس نے اپني ماں پر اپني بيوي كو ترجيح دي۔  اس پر الله كي فرشتوں كي اور تمام لوگوں كي لعنت هے۔  الله  اس كے فرائض وواجبات كو قبول كرے گا اور نه نوافل كو۔  حتى كه وه الله عز وجل سے توبه كرے۔  اور اپني ماں كے ساتھ بر واحسان كر كے اسے خود سے راضي كرا لے۔ كيوں كه الله كي رضامندي اس كي رضامندي ميں هے۔ اور الله كي ناراضگي اس كي ناراضگي ميں هے۔ ( كتاب الكبائر  1 /  45- 46)

 

بتاريخ: 01 /  صفر  1442 ھ بروز جمعه

موافق: 18/ ستمبر  2020 م  بوقت  15. 9  صبح